{{ctrl.notification}}
زندگی نامه سردار شهید قاسم سلیمانی

سردار قاسم سلیمانی در روستای قنات ملک، شهرستان رابر کرمان در 20 اسفند 1335 چشم به جهان گشور. لقب وی حاج قاسم، سردار و ژنرال بود. عملیات والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، تک شلمچه، جنگ ایران و عراق و حمله به شمال عراق در سال 2014 از جمله عملیات های این بزرگ مرد تاریخ بود، وی در سال 1389 درجه سرلشکری را دریافت نمود. پس از پیروزی انقلاب در سازمان آب کرمان عضو سپاه افتخاری شد. وی پس از بازگشت از مهاباد به ریاست پادگان قدس کرمان درآمد. در زمان جنگ ایران و عراق، سردار سلیمانی اقدام به آموزش چندین گردان می کند تا برای اعزام به جبهه آماده شوند. 

بیوگرافی شهید سرلشکر قاسم سلیمانی در نسیم بهشت 724

در سوسنگرد نیز در رأس گروهانی برای جلوگیری از پیشرفت نیرو های عراقی قرار می گیرد که علاوه بر آن در بسیاری از عملیات جنگ ایران و عراق حضور داشته است. در سال 1367 جنگ 8 ساله دفاع مقدس پایان یافت اما پس از آن عازم مرزهای شرق کشور شد تا از نفوذ اشرار جلوگیری کند.

بر طبق گفته های منابع غربی که اظهار داشته اند، سرلشکر قاسم سلیمانی نقش کلیدی در حزب الله لبنان برای به قدرت رسیدنشان داشته است. همچنین جو سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام به وسیله ایشان شکل گرفت و در نهایت روند جنگ داخلی در کشور سوریه را تغییر داد. آمریکا همواره از این جریان ناراحت بود و او را به دخالت در عراق متهم می کرد.

  • طبق گفته های واشنگتن پست سردار قاسم سلیمانی از جمله مهم ترین سیاست گذاران سیاست های خارجی ایران بود.
  • یکی از افسران سابق سازمان سیا بنام جان مگوایر او را قوی ترین مأمور مخفی در خاورمیانه می دانست که با وجود همه فعالیت های موفق هیچ کس او را نمی شناسد.
  • نیویورکر نیز ایشان را به عنوان تاثیر گذار ترین فرمانده نظامی جنگ داخلی سوریه لقب داده است.
  • موفق الربیعی قاسم سلیمانی را قدرتمند ترین مرد در عراق خواهنده است.

مقابله سردار سلیمانی با قاچاقچیان مواد مخدر

پس از جنگ ایران و عراق سپاه پاسداران برای مبازره با قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر گمشاته شد که سردار سلیمانی در مرز ایران افغانستان در پی انجام عملیات مهم و خطیر مبارزه با مواد مخدر بود.

با روی کار آمدن طالبان و به قدرت رسیدنشان در سال 1376، ایشان به فرماندهی نیروی سپاه قدس منتصب شد. از آنجاییکه قاسم سلیمانی بومی منطقه ای کوهستانی در کرمان بود و با جامعه افغانستان آشنایی داشت برای انتصاب به فرماندهی سپاه قدس بهترین گزینه بود. تجربه جنگ داخلی کردستان ایشان را شایسته انتخاب نمود که این عملیات باید در افغانستانی که درگیر جنگ های داخلی در زمان طالبان بود انجام میشد.

سردار قاسم سلیمانی و شهادت وی در نسیم بهشت 724

به گفته موفق الربیعی سپاه قدس نفوذ چشمگیری در همه زمینه های امنیتی، اقتصادی و سیاسی منطقه سبز بغداد دارد. در این منطقه بسیاری از سفارت خانه ها، ادارات و خانه های مقامات دیگر ملت ها قرار دارد. استنلی مک کریستال یکی از ژنرال های آمریکایی از جمله نقش های برجسته و مستقیم قاسم سلیمانی در عراق می گوید که در 11 ژانویه سال 2007 خبر رسید محمدعلی جعفری فرمانده سپاه و قاسم سلیمانی وارد مرز ایران و عراق شده اند. با این حال امریکایی ها به حالت اماده باش در تعقیب آن ها بر امدند. خودرو ها با نوشته ای تحت عنوان کنسولگری در اربیل عراق به ساختمانی وارد شدند که معلوم بود افرادی تحت پوشش دیپلماتیک عملیاتی را انجام می دهند. در این زمان نیروهای آمریکایی وارد ساختمان می شوند و 5 فرد ایرانی که پاسپورت دیپلماتیک داشتند را دستگیر می نمایند با این چشم داشت که به محمد علی جعفری و قاسم سلیمانی رسیده اند که متاسفانه این پیش بینی نا موفق بود.

به همین جهت 9 روز پس از این واقعه، 9 تا 12 شبه نظامی به رهبری شیعه عصائب اهل الحق در کربلا به مقر فرماندهی نظامیان امریکایی که در جایگاه امنیتی بالایی قرار داشت نفوذ کردند. این مقر در میان مراکز فرماندهی پلیس عراق بود، که چند لایه امنیتی برای رسیدن به ساختمان اصلی که 30 امریکایی در آن حضور داشتند، واقع شده بود. در این عملیات 4 نظامی امریکایی دستگیر شده و به نزدیکی رود فرات انتقال یافتند. تعقیب هلیکوپتر های آمریکایی در این عملیات دستاوردی جز کشته شدن 5 نظامی امریکایی نداشت. در پی حواشی خبر های این عملیات افسران آمریکایی و مقامات عراقی مدعی آن بودند که ایران برای پاسخ به اسارت 5 ایرانی در اربیل دست به چنین کاری زده است.

بیوگرافی و نحوه شهادت حاج قاسم سلیمانی در نسیم بهشت 724

در 22 دسامبر سال 2010 دولت نوری المالکی روی کار آمد که جیمز جفری سفیر امریکا و لوید آستین فرمانده ارشد نظامیان امریکا در کشور عراق این موفقیت را تبریک گفتند. امریکایی ها به وضوح می دانستند که سردار سلیمانی آن ها را از عراق بیرون رانده است. بر خلاف تصور حزب ایاد علاوی سیاست مدار سکولار طرفدار آمریکا که اکثریت اعضای پارلمان را هم داشت، توسط آمریکا کنار زده شد تا نوری المالکی برنده باشد. علاوی معتقد بود اگر نخست وزیر می شد باید از جانب آمریکا حمایت می شد که در این میان امریکا تمایل داشت عراق را ترک کند و به ایران بدهد. بر طبق اظهارات رهبر سابق عراق که می گوید: ما به امریکایی های می خندیم...قاسم سلیمانی آن ها را ضربه فنی کرد و در ظاهر ایشان به ما تبریک گفتند. قاسم سلیمانی پیامکی به دیوید پترائوس ژنرال امریکایی و رئیس سازمان سیا فرستاد: "پترائوس عزیز، شما باید بدانید که من سیاست های ایران در قبال عراق، لبنان، غزه و افغانستان را کنترل می کنم. در واقع سفیری که در بغداد است از اعضای قدس است و شخصی که قرار است جایگزین او شود هم از نیروی قدس است".

فعالیت سردار سلیمانی در جنگ سوریه

شاید بتوان نبرد القصیر را یکی از بزرگ ترین پیروزی های سردار سلیمانی نامید که جان مگوایر اظهار می کند این نبرد منجر به باز پس گیری شهر استراتژیک القصیر توسط ارتش سوریه شد که این نبرد تحت نظارت قاسم سلیمانی انجام شد.

شایعه شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی

با انفجار مهیبی در دمشق شماری از مقامات سوری کشته و زخمی شدند که رسانه های جهانی از سردار قاسم سلیمانی در میان جانباختگان یاد می کند. در این زمان شایعه ای تحت عنوان دخالت ایران در سوریه برای سرکوب مخالفان بشار اسد قوت گرفت. در زمان دیدارمسئولان نظام ایران با رهبری بر خلاف انچه شایعه شد، سردار سلیمانی در این دیدار حضور یافت.

شهادت ژنرال قاسم سلیمانی در بغداد

تهدید به ترور قاسم سلیمانی از طرف آمریکائیان

پس از آنکه نام قاسم سلیمانی در رسانه های جهانی پر تکرار شد، خبرگزاری فرانسه از احتمال ترور وی خبر داد که از نقش دولت آمریکا در این زمینه پردا بر می داشت.جک کین که فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا بود با  نظر به ترور مقامات ایرانی به خصوص مقام ارشد سپاه پاسداران ایرانگفت: "چرا آن ها را به قتل نرسانیم؟ آن ها قریب به هزار امریکایی را کشته اند، چرا ما عامدانه ترور نکنیم؟ نمیگویم که اقدام نظامی انجام دهیم، پیشنهاد می کنم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشار های شدیدی رو آن ها اعمال کنیم."

رویل مارک گریچ که از جمله کارشناسان موسسه، برای دفاع از دموکراسی می گوید: "آن ها به اندازه ما منطقی نیستند، فکر نمی کنم بدون به قتل رساندن یکی از آن ها مرعوبشان کنیم. قاسم سلیمانی بسیار سفر می کند بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید."

ژنرال قاسم سلیمانی و مبارزه با داعش

پس از حمله داعش به شمال عراق و تصورف موصل و تکریت، ارتش عراق از هم پاشید و در مقابله با داعش ناتوان شدند. پس از تصرف پایتخت عراق توسط این گروه تروریستی به گزارش روزنامه های غربی ایران فرماندهی ارتش از هم فروپاشیده عراق را بر عهده گرفته است. ژنرال قاسم سلیمانی این عملیات را به فرماندهی گرفت تا با داعش مقابله کند. به گفته یکی از منابع عراقی قاسم سلیمانی با 67 مشاور ارشد خود به عراق سفر کرد تا برای نیروهای عراقی برنامه ریزی کند و فرماندهی را بر عهده گیرد.

شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی در عراق به دستور ترامپ

شهادت ژنرال قاسم سلیمانی

صبح بامداد 13 دی 1398 ژنرال قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس که در دو خودرو در فرودگاه بغداد بودند توسط بالگرد های آمریکایی مورد حمله قرار گرفتند و به شهادت نائل آمدند. به گفته پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا این دستور را ترامپ رئیس جمهور امریکا صادر کرده است. که با این رویداد حضرت ایت الله خامنه ای سه روز عزای عمومی اعلام کردند. سفیر سوئیس در ایران که حافظ منافع آمریکا در ایران است به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به امریکا به وی اعلام گردید.

سخنگوی دبیر شورای عالی امنیت ملی، شهادت غرور آفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت. رهبر انقلاب اسلامی ایران در حکمی سردار اسماعیل قاآنی را به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزید.

زندگینامه سردار قاسم سلیمانی وارد کتب درسی می شود

وزیر سابق اموزش و پرورش در توئیتر خود پیشنهاد داد تا زندگی نامه سردار قاسم سلیمانی را در کتب درسی لحاظ نمایند.

نحوه شهادت و بیوگرافی کامل سردار شهید قاسم سلیمانی در نسیم بهشت 724

با شهادت ژنرال قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد محمد بطحایی به همکاران خود در سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا به گونه ای برنامه ریزی کنند تا زندگی نامه این بزرگ مرد تاریخ در کتب درسی وارد شود. وی اظهار داشت به زودی مجتمع بزرگ آموزشی به نام سردار قاسم سلیمانی افتتاح خواهد شد.

مراسم تشییع سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی

طبق اعلام خانواده ان شهید سردار سلیمانی، پیکر مطهر ایشان شنبه 14 دی ماه در بغداد تشییع شده و عصر روز شنبه به ایران عزیزمان منتقل خواهد شد. بامداد یک شنبه 15 دی ماه پیکر سرلشکر قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران تشییع شده و مقام معظم رهبری بر ایشان نماز می خوانند. بنا به وصیت وی در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده می شود. نسیم بهشت 724 حادثه دلخراش شهادت سر لشکر حاج قاسم سلیمانی را نشانی از ضعف و ترس غربی ها از تدبیر و مقاوت ایران در مقابل آمریکا می داند که دست به اقدام چنین عملیات خصمانه ای زده است. همچنین شهادت پر افتخار شهید غرور آفرین میهمن عزیزمان ایران را به کلیه ایرانیان تسلیت عرض می کنیم و امید به آنکه ایرانی سرفراز و با اقتدار تر از همیشه در تمام عرصه های سیاسی، نظامی، امنیتی و غیره داشته باشیم.

 

date_range شنبه 14 دی 1398 remove_red_eye 2238 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09392243487
05132243480
پرواز خارجی
09392243487
05132243480
قطار
09392243488
05132243480
اتوبوس
09392243488
05132243480
هتل داخلی
09392243483
05132243480
تور داخلی
09392243488
05132243480
ویزا
05132243480
ثبت نظر
chat 0