{{ctrl.notification}}
مزایای خرید بلیط قطار از نسیم بهشت 724

هنگامی که برای رفتن به سفر مسیر مشخصی را انتخاب می کنید، انتخاب وسیله نقلیه برای این سفر وابسته به شرایط و موارد مختلفی می باشد و با توجه به بازه زمانی که در اختیار دارید و همچنین مقصد و شرایط خود و میزان بودجه ‌ای که می توانید بپردازید، ممکن است وسایل نقلیه متفاوتی را برای سفر خود انتخاب کنید. از بین وسایل نقلیه مختلف، مزایای خرید بلیط قطار بیشتر است. می توانید برای تفریحات خانوادگی و یا سفرهای کاری با خرید بلیط قطار سفرهای طولانی را کوتاه تر و سرگرم کننده تر کنید. یکی از مهم ترین دلایل خرید بلیط قطار امکان استراحت، خوابیدن و حتی راه رفتن در صورت بی حوصلگی در طی مسیر را خواهید داشت. استفاده از رستوران و سرویس بهداشتی از دیگر مزیت های سفر با قطار می باشد. همچنین هزینه خرید بلیط قطار نسبت به هواپیما بسیار مناسب تر و ارزان تر است. نسیم بهشت 724 شما را با مزایای خرید بلیط قطار از نسیم بهشت 724 بیشتر آشنا خواهد کرد.

انتخاب وسیله نقلیه متناسب با مقصد سفر، وابسته به سلیقه شماست. برای تمام مقاصد گردشگری و تفریحی، صرفاً قطار بهترین وسیله برای تردد نیست، اما اگر ایمنی و اطمینان سفر را در نظر بگیرید قطار بهترین وسیله نقلیه برای سفرهای زمینی خواهد بود.

خریدبلیط قطار با نسیم بهشت 724

قطار به دو نوع باری و مسافربری تقسیم می شوند که از یک لوکوموتیو و تعدادی واگون تشکیل شده است. واگن های مسافربری در دسته مختلف اتوبوسی، معمولی، VIP و صندلی های تخت شو قرار دارند که هر کدام از این موارد مزایا و خصوصیات خودشان را دارند و قیمت بلیط  قطار برای آن ها متفاوت است. قیمت بلیط قطار ارتباط مستقیم با نوع سرویس دهی و خدمات خواهد داشت و هر چه تمایل به دریافت خدمات و امکانت بیشتر داشته باشید، قیمت بالاتر خواهد بود.

 معرفی انواع قطار مسافربری

  • قطارها با توجه به نوع فناوری تولید آن ها، در دسته بندی های مختلفی قرار می‌گیرند. بعضی از آن ها دارای فناوری مگلو یا شناوری مغناطیسی می باشند و با کمک نیروی مغناطیسی حرکت می کنند.
  • دسته دیگر، قطارهای برقی هستند که سریع ترین نوع آن ها می باشند و از کابل‌ های هوایی برق آن ها تامین می شود. فناوری مونوریل نیز یکی از جالب ترین نوع قطارها می باشد که تک ریلی است و کمی بالاتر از زمین در حال حرکت است.
  • قطارهای دیزلی هم نوع قطار های قدیمی تر هستند که تنها در برخی از شهرهای آمریکا از آن ها استفاده می شود.

مزایای سفر با قطار

  • سفر با قطار مزایای بسیاری دارد که یکی از مهمترین آن ها عدم وجود خطرات رانندگی جاده در مورد سفر با قطار است و مسافران مجبور نیستند که در فضای کوچک صندلی خود را جا بدهند.
  • در صورت خستگی، می توانند جابجا شوند. فضای قطار بازتر است و آن ها می ‌توانند در صورت خستگی هم در راهروها قدم بزنند و یا به رستوران و بخش های مختلف آن بروند.
  • برای سفرهای نوروزی داخل کشور هم استفاده از قطار خیلی ارزان تر و به صرفه تر از هواپیما است، خصوصاً خانواده ‌هایی که فرزند کوچک دارند بهتر است برای سفر قطار را انتخاب کنند.
  • شرکت های مسافربری با قطار هزینه ای برای بلیط از کودکان دریافت نمی‌ کنند اما در سفرهای هوایی برای کودکان زیر ۲ سال هم هزینه بلیط دریافت می شود.
  • برای سفر هایی که مدت جابجایی بیشتر از ۶ ساعت باشد، قطار می تواند بهترین گزینه برای مسافران باشد، زیرا مسافر می تواند در آن به راحتی بخوابد و همیشه در قطارها پزشک به همراه تیم پزشکی حضور دارند و اگر در طول سفر مسافر دچار مشکلی شود پزشکان به او رسیدگی خواهند کرد.
  • قیمت بلیط قطار نیز در مقایسه با بلیت اتوبوس و بلیط هواپیما مناسب تر است و برای مسیرهای مختلف، بلیط قطار از همه مقرون به صرفه تر است. پس می‌توان گفت که سفر با قطار راحت و ایمن است.
  • همچنین سفر با قطار این ویژگی قابل ملاحظه را دارد که می توانید در طول سفر از مسیر لذت ببرید و به تماشای برخی مناظر دلچسب طبیعی بنشینید.

 با توجه به اینکه مسافرانی که قصد سفر به مقاصد مختلف را دارند به اندازه کافی اطلاعات در مورد سفر های با قطار ندارند. بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی به فکر سفر با قطار نمی شوند که همین قضیه باعث می شود خرید بلیط قطار تقاضای کمتری نسبت به بقیه وسایل نقلیه داشته باشد.

  • هنگامی که شما با قطار سفر می کنید، مشکلات کمبود جا و موارد مشابه را نخواهید داشت، زیرا صندلی های قطار باز شونده و بزرگ و راحت هستند و شما می توانید آسایش و راحتی کافی را هنگام سفر داشته باشید.
  • از دیگر مزیت های سفر با قطار، امکان رزرو کوپه دربست می باشد. با خرید اینترنتی بلیط قطار از امکان پشتیبانی ۲۴ ساعته برای خرید خود برخوردار خواهید شد. با توجه به پوشش خطوط ریلی در ایران، شما برای بیشتر مسیرها و مقصد ها می توانید قطار را به عنوان وسیله نقلیه سفر انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از مزیت های قطار، هزینه اضافی برای بار وجود ندارد و با خیال راحت می توانید حتی چند چمدان و کیف برای سفر هیجان انگیز خود بردارید. همچنین ایستگاه های قطار در مراکز شهر و یا نواحی نزدیک به مرکز شهر هستند که برای رفتن به ایستگاه زیاد هم به زحمت نخواهید افتاد.

 خرید بلیط قطار از نسیم بهشت 724

برای خرید بلیط قطار از نسیم بهشت 724 می توانید به دو روش عمل کنید:

  1. می توانید به آژانس مسافرتی نسیم بهشت 724 مراجعه کنید و بلیت قطار را تهیه کنید.
  2. خرید بلیط قطار را به صورت اینترنتی هم می توان انجام داد که روش راحت‌ تری است. زیرا شما در این روش می توانید تاریخ های مختلف را مشاهده و بهترین گزینه برای سفر را خریداری کنید که انتخاب شماره صندلی نیز بر عهده شما خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت بلیط قطار

  • از جمله مواردی که روی قیمت بلیط قطار تاثیر گذار است درجه یک، درجه دو و سالنی و لوکس بودن کوپه های قطار است.
  • میزان خدماتی که در طول سفر به شما ارائه می شود نیز روی قیمت بلیط قطار تاثیر گذار است.
  • قطار با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند و سرعت و تعداد تخت ها به درجه های مختلف تقسیم می شوند که می توانید با توجه به هزینه مد نظر بلیط قطار را خریداری کنید که تنوع قیمت باعث شده بتوانید بلیط ارزان قطار را برای سفرهای مختلف تهیه کنید.
  •  هنگامی که خرید اینترنتی بلیط قطار را انجام می دهید گزینه هایی مانند قطار رجا، قطار سبز، قطار فدک، قطار پردیس، قطار سفیر و قطار ارم را مشاهده می کنید که مقابل آن ها گزینه های لوکس، درجه یک و درجه دو و غیره دیده می شود.
  • در نهایت اگر قصد سفر به مسیر مشخص را داشته باشید، در هر لحظه می توانید تصمیم به خرید بلیط برای سفر بگیرید. گزینه های بیشماری در مقابلتان قرار خواهد گرفت که می توانید با فراغ بال تاریخ سفر و قیمت و نوع قطار را مشخص کنید.

اگر پیمودن مسیر ریلی پرتردد مثل تهران - مشهد را در پیش دارید، سعی کنید زودتر از موعد، برای خرید بلیط اقدام کنید زیرا در مناسبت های خاص زائران و گردشگران درخواست خرید بلیط مشهد را دارند که ممکن است قیمت بلیط قطار افزایش یابد.

خرید بلیط قطار از مشهد با نسیم بهشت 724

 مهمترین نکات برای خرید اینترنتی بلیط قطار

  • وارد کردن مشخصات فردی و شماره تماس ها با صحت و دقت می باشد.
  • اگر بلیت ها را به صورت گروهی خریداری می‌ کنید بهتر است اسم تمامی اعضا را یادداشت کنید. این مورد بخصوص در مورد سفرهای با تور و کاروانی اهمیت خواهد داشت.
  • چنانچه بلیط قطار را برای اتباع خارجی تهیه می کنید، باید در صفحه ورود مشخصات مسافر، نام و نام خانوادگی و تمام مواردی که در گذرنامه آن ها وجود دارد را وارد کنید. اتباع خارجی حتما گذرنامه معتبر داشته باشند تا برای آن ها بلیط صادر شود.
  • بعد از آنکه فرآیند خرید بلیط توسط خریدار تکمیل شود، نمی توان اطلاعات مسافر را تغییر داد. در صورت کنسلی درخواست استرداد بلیط دهید.
  • اگر برای مسیری که مدنظر دارید قطاری با مسیر مستقیم وجود ندارد و باید از دو قطار متوالی استفاده کنید، فاصله زمانی بین آن ها را 3 ساعت در نظر بگیرید، زیرا ممکن است به علت تغییرات احتمالی و جابجایی ریل ها، دیرتر از زمانی که تخمین زده شده بود به مقصد برسید و مجبور شوید بلیط سفر دوم را کنسل کنید.
  • مسئولیت اطلاعات وارد شده هنگام خرید بلیت قطار و همچنین ساعت های سفرهای متوالی بر عهده رزرو کننده می باشد.

 قوانین استرداد بلیط قطار و جریمه ها

 معمولا می توانید تا ۹۰ دقیقه قبل از حرکت بلیطی که تهیه کرده اید را مسترد کنید. برای این کار می توانید بلیط چاپی را به همراه کارت شناسایی به مراکز فروش ببرید و درخواست استرداد بلیت خود را بدهید و یا بصورت اینترنتی بلیط را باطل کنید. به این نکته توجه داشته باشید، بعد از این که قطار حرکت کرد دیگر نمی توانید بلیط را کنسل کنید. برای استرداد بلیط جریمه های لحاظ می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  1. تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت قطار،۹۰ درصد بهای بلیط پرداخت می ‌شود.
  2. از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت تا سه ساعت قبل از حرکت قطار، ۷۰ درصد بهای بلیط پرداخت می ‌شود.
  3. از 3 ساعت مانده به حرکت تا لحظه‌ ای که قطار حرکت می کند ۵۰ درصد بهای بلیط پرداخت می ‌شود.
  4. استرداد بلیط پس از حرکت قطار امکان ‌پذیر نمی ‌باشد و هزینه بلیط مسافر سوخت می شود.

جبران خسارات پس دادن بلیط قطار

در مورد جبران خسارات پس دادن بلیط قطار در شرکت های قطاری نیز شرایطی وجود دارد که دانستن آن ها می تواند شرایط سفر را برای شما آسان تر نماید. در ضمن شما می توانید تا یک ماه بعد از تاریخ حرکت قطار با همراه داشتن بلیط، اصل شناسنامه و یک کپی از آن برای دریافت هزینه های خود اقدام کنید.

خرید ارزان بلیط قطار از نسیم بهشت 724

از جمله ی این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تاخیر حركت قطار از مبداء
  2. لغو برنامه‌ی حركت قطار
  3. لغو برنامه‌ی رفت قطار براي دارندگان بلیط رفت و برگشت
  4. لغو حركت قطار در حين سفر و بازگشت مسافران به ايستگاه مبداء
  5. لغو حركت قطار در حين سفر و اعزام مسافران به مقصد با ساير وسایل نقليه
  6. از كار افتادن كامل تهويه
  7. تغيير اجباري جاي مسافر به دليل انفصال واگن در ميان راه
  8. تاخیر بيش از حد مقرر قطار اكسپرس يا سريع ‌السیر در رسيدن به مقصد
  9. تاخیر قطار كه منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدي شود
  10. تاخیر قطار و جاماندن مسافر از ساير وسایل حمل و نقل (كشتي، هواپيما و اتوبوس)
  11. انصراف مسافر قبل از شروع سفر به علت تاخیر حركت قطار در مبادي حركت

اگر برای خرید اینترنتی بلیط قطار نسیم بهشت ۷۲۴ را انتخاب کرده اید پرسنل فروش بلیط به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران می باشند. بهتر است بعد از اینکه خرید اینترنتی بلیط خود را انجام دادید بلیط را پرینت نموده و نزد خود نگهدارید تا زمان حرکت به ماموران بررسی بلیط قطار ارائه نمایید.

date_range جمعه 10 آبان 1398 remove_red_eye 1339 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09392243487
05132243480
پرواز خارجی
09392243487
05132243480
قطار
09392243488
05132243480
اتوبوس
09392243488
05132243480
هتل داخلی
09392243483
05132243480
تور داخلی
09392243488
05132243480
ویزا
05132243480
ثبت نظر
chat 0