{{ctrl.notification}}
متفاوت‌ترین و عجیب‌ترین برج‌های مراقبت در دنیا

برج مراقبت یک ساختمان بلند است که معمولا به شکل استوانه ساخته می‌شود و در از داخل ساختمان دید کاملی روی باند فروگاه وجود دارد. کاربرد برج مراقبت برای کنترل ترافیک ورودی و خروجی و حرکت هواپیما‌ها داخل فضای فرودگاه و تا فاصله‌ای خارج از فروگاه است.

به دلیل ساختارهای متفاوت در برخی فروگاه‌های جهان، برج مراقبت ممکن است با دید ۳۶۰ درجه ساخته شود تا بتوان بر تمامی فضای فرودگاه و آسمان اطراف فرودگاه نظارت داشت.

نسیم بهشت ۷۲۴ همراه شما برای خرید بلیط هواپیما، و خرید تورهای مسافرتی - nasimbehesht724.ir

کنترل برج مراقبت روی حرکت و ورود و خروج هواپیماها با استفاده از چشم و ابزارهای الکترونیکی در کنار هم به انجام می‌رسد.

شکل طراحی برج مراقبت در بسیاری از فرودگاه‌های جهان نه تنها برای کاربرد فنی بلکه از نظر زیبایی و معماری نیز مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با برخی از متفاوت‌ترین و عجیب‌ترین برج‌های مراقبت در فرودگاه‌های سر تا سر دنیا آشنا می‌شویم.

برج مراقبت فرودگاه بین المللی سووارنابومی

برج فرودگاه سووارنابومی در کشور تایلند بلندترین برج مراقبت پرواز در دنیا به شمار می‌رود. ارتفاع این برج بی از ۱۳۰ متر است. یکی از دلایل ساخت بلند این برج، تعداد زیاد پروازهای این فرودگاه است که به طور متوسط در هر ساعت به ۷۶ پرواز می‌رسد. این برج برای کنترل و مراقبت از دو باند این فرودگاه تعبیه شده است. به دلیل تعداد زیاد پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه، حجم کار انجام شده در این برج نیز بسیار زیاد است.

برج مراقبت فرودگاه کوالالامپور مالزی

یکی دیگر از برج‌های بلندمرتبه در دنیا برج مراقبت فرودگاه کوالالامپور مالزی است که حدود ۱۳۰ متر ارتفاع دارد و از نظر ارتفاع دومین برج بلند دنیا به حساب می‌آید. طراحی معماری این برج شبیه به مشعل المپیک است. حجم کنترل پرواز در این برج تا ۱۲۰ پرواز در ساعت است و از این نظر هم یکی از فرودگاه‌های پرترافیک دنیا به شمار می‌رود.

برج مراقبت فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا

برج مراقبت فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا واقع شده در آمریکا دارای رکورد بیشترین کنترل پرواز در دنیا است. ارتفاع این برج که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است، حدود ۱۲۰ متر است. این برج با کنترل و مراقبت از ۵ باند فرودگاه، حجم کار بسیار سنگینی را مدیریت می‌کند. روزانه حدود ۲۵۰۰ پرواز در این فرودگاه به انجام می‌رسد.

برج مراقبت فرودگاه هانه دا ژاپن

ارتفاع برج مراقبت فروگاه هانه دا ژاپن واقع شده در شهر توکیو، حدود ۱۱۵ متر است. از ویژگی‌های قابل توجه این برج که به پیشرفته‌ترین ابزارهای کنترلی مجهز است، مقاومت زیاد آن در برابر زلزله است. به دلیل زلزله‌خیز بودن کشور ژاپن، این برج به طور ویژه و با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون‌دلار با آخرین تجهیزات فنی و ساختمانی در سال ۲۰۱۰ ساخته شد.

برج مراقبت فرودگاه بایون گوانگجو چین

برج مراقبت فرودگاه بایون گوانگجو چین که در جنوب این کشور واقع شده است، بلندترین برج مراقبت پرواز در کشور چین است که ارتفاعی حدود ۱۱۰ متر دارد. هزینه‌ی صرف شده برای ساخت این فرودگاه ۸.۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. از این برج برای کنترل و مراقبت از دو باند فروگاه استفاده می‌شود.

برج مراقبت پرواز فرودگاه قاهره

برج مراقبت جدید فروگاه قاهره که برای کنترل روی باند سوم این فروگاه ساخته شده است دارای ارتفاع ۱۱۰ متری و در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. در ساخت این برج تلاش شده تا معماری قابل توجه باشد و تجهیزات فنی و الکترونیکی پیشرفته در آن نصب شود تا بتواند به خوبی وظایف مراقبت و کنترل پروازها را به انجام برساند.

برج مراقبت کلاسیک فرودگاه واشنگتن

برج مراقبت کلاسیک واقع شده در فرودگاه واشنگتن ایالات متحده، یکی از قدیمی‌ترین برج‌های کنترل پرواز در دنیا است که به دلیل معماری سنتی و کلاسیکی که دارد مورد توجه قرار می‌گیرد. این برج با داشتن زاویه دید ۳۶۰ درجه توسط ایروسارینن و ساخته شده است.

برج چند پا در فروگاه بین‌المللی دبی

برج چند پا واقع شده در فرودگاه بین‌المللی دبی به دلیل داشتن معماری خاص و قرار گرفتن در کنار یکی از پر ترافیک‌ترین فرودگاه‌های دنیا، مشهور است. این برج علاوه بر کنترل و مراقبت از پروازهای ورودی و خروجی، داری بخشی برای بازدید توریست‌ها است که می‌توانند از ارتفاع بالای برج فضای اطراف را مشاهده کنند.

برج مراقبت مارپیچ فرودگاه ادینبورگ

معماری زیبای برج ادینبورگ در اسکاتلند بسیار قابل توجه است. هرچند این برج مدتی است که بازنشسته شده و برج جدیدی جایگزین آن شده است، ولی به دلیل شکل ظاهری آن، هنوز مورد توجه بسیاری از گردشگران است. نمای ظاهری این برج به گونه‌ای با قطعات فلزی تزئین شده است که به نظر می‌رسد پیچ خورده است.

برج مراقبت پرواز فرودگاه وین

برج مراقبت پرواز فرودگاه وین در اتریش از جمله برج‌های بلند مرتبه است. این برج با داشتن ارتفاع ۱۰۹ متر و معماری خاص که ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است، ساخته شده است. بخش‌های میانی این برج به صورت مارپیچ و به شکلی طراحی شده است که قابلیت استفاده‌های تبلیغاتی و تجاری را هم داشته باشد.

برج مراقبت پرواز فرودگاه ایندیاناپولیس

برج مراقبت پرواز فرودگاه ایندیاناپولیس در آمریکا، با ارتفاع ۱۰۶ متر در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. این برج از نظر ارتفاع در ایالات متحده، دومین برج بلندمرتبه به شمار می‌رود. از این برج مراقبت برای کنترل دو باند موازی فرودگاه و یک باند دیگر که مخالف جهت باد ساخته شده است، استفاده می‌شود. نمای ۳۶۰ درجه این برج از ویژگی‌های قابل توجه آن است.

برج مراقبت فرودگاه اورلاندو

این برج با ارتفاع ۱۰۵ متر واقع شده در فروگاه اورالاندو در ایالات متحده، سومین برج بلند این کشور به شمار می‌رود. تعداد پروازهایی که روزانه از این برج کنترل و مراقبت می‌شوند به حدود ۸۰۰ پرواز می‌رسد.

برج مراقبت از پرواز فرودگاه آل مکتوم دبی

برج مراقبت از پرواز فرودگاه آل مکتوم دبی با معماری خاص و شبیه به یک گل و همچنین رنگ طلایی، جلوه‌ای خاص به این فروگاه داده است. محل قرارگیری این فرودگاه در مرکز شهر است و روزانه ده‌ها هزار نفر برای پرواز از این فرودگاه استفاده می‌کنند.

برج مراقبت پرواز فرودگاه آرلاندا استکهلم

برج مراقبت پرواز فرودگاه آرلاندا استکهلم از جمله برج‌های مراقبت با معماری زیبا است که توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند. این برج در سال ۲۰۰۱ توسط گرت وینگارت، معمار سوئدی طراحی شد. این برج دارای دو سازه جداگانه است که مانند لانه پرندگان روی برج قرار گرفته‌اند. این دو سازه مراقبت نماد هوگین و مونیم، دو کلاغ اسطوره‌ای در داستان‌های اسطوره‌ای نروژ هستند که وظیفه مراقبت از جهان را برعهده داشته‌اند.

date_range سه شنبه 24 دی 1398 remove_red_eye 2126 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09392243487
05132243480
پرواز خارجی
09392243487
05132243480
قطار
09392243488
05132243480
اتوبوس
09392243488
05132243480
هتل داخلی
09392243483
05132243480
تور داخلی
09392243488
05132243480
ویزا
05132243480
ثبت نظر
chat 0